Desso is partner van Ten Dam Projecten.
Desso, als leverancier van hoogwaardige tapijttegels en kamerbreed tapijt, richt zich voornamelijk op superieur vloerontwerp en Cradle to Cradle®.
De commerciële producten; de tapijten voor de zakelijke markt, vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale omzet en zijn te vinden in kantoren, bankgebouwen, winkels, openbare gebouwen, scholen, universiteiten en zorgcentra. Tot haar klanten rekent Desso onder andere ABN AMRO, Rabobank, Akzo Nobel, Ministerie van Veiligheid en Justitie, KPMG, PWC, Deloitte, Allianz, Canon, EDF, HSBC, Porsche, Procter & Gamble, SNCF, Nestlé en vele anderen.
De innovatiestrategie van Desso concentreert zich op drie pijlers: Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Voor Desso is creativiteit gelijk aan CARPETECTURE®. Het is een uitstekend voorbeeld van Desso’s streven naar een creatief tapijtdesign dat aansluit bij de behoeften van architecten, binnenhuisarchitecten, huizenbezitters en eindgebruikers. Op het gebied van functionaliteit ontwikkelt Desso baanbrekende oplossingen die het verschil maken ten aanzien van gezondheid en welzijn.
Patenten
Uit deze innovatie- en creativiteitsstrategie zijn bij Desso een aantal gepatenteerde producten voortgekomen, zoals DESSO AirMaster®, voor een acht keer lagere fijnstofconcentratie in de lucht (in vergelijking met harde vloeren) en DESSO EcoBase®, waarmee Desso een Cradle to Cradle® -zilvercertificaat heeft behaald voor een gehele tapijttegel.
Consumenten
Desso Consumenten Tapijt wordt vertegenwoordigd door drie sterke merken: Parade, Bonaparte en Desso. Alle drie de merken hebben een rijke traditie in de productie van consumententapijten voor het topsegment van de markt. Deze producten zijn verkrijgbaar via gespecialiseerde leveranciers en in geselecteerde tapijt- en interieurwinkels. Desso Consumenten Tapijt is de enige Europese producent van tapijt voor het topsegment van de markt dat wordt verkocht in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk.
Hospitality
Desso’s creatieve tapijtontwerpen en servicegeoriënteerde aanpak hebben ertoe geleid dat Desso toonaangevend is in het creëren van tapijtoplossingen voor de Hotel, Marine en Aviation (HMA) sectoren. Desso’s HMA-divisie werkt onder andere voor bedrijven als Hilton, Intercontinental, Maritime, KLM, China Airlines, Royal Caribbean Cruise Lines en Holland America Line.
Sport
Desso Sports is toonaangevend op het gebied van systemen voor kunstgras en hybride natuurgrassystemen die de perfecte ondergrond bieden voor sport op elk niveau. DESSO GrassMaster® is een high-tech hybride sportveld van 100% natuurgras dat is versterkt met Desso synthetische grasvezels en dat in de topvoetbalstadions van de wereld ligt, meest recentelijk in twee Euro 2012 stadions en in ‘voetbaltempel’ Wembley.
Cradle to Cradle®
Door een samenwerkingsovereenkomst aan te gaan met het Hamburgse EPEA (Environmental Protection Encouragement Agency) is Desso de eerste tapijtfabrikant binnen de EMEA-regio die volgens het Cradle to Cradle®-principe werkt. Het markeert het radicale besluit van Desso om bij het produceren van haar tapijten en kunstgras verder te gaan dan ‘gewone’ duurzaamheid. Volgens het Cradle to Cradle®-principe worden producten gemaakt van positief gedefinieerde1) bestanddelen die biologisch of technisch afbreekbaar zijn, zodat ze in zowel de biologische als de technische cyclus kunnen worden hergebruikt als grondstof voor nieuwe producten.
Desso is actief in meer dan 100 landen, levert al bijna 80 jaar kwaliteit en heeft in die tijd een uitstekende reputatie opgebouwd als producent van hoogwaardige tapijttegels, kamerbreed tapijt en kunstgras.
Desso heeft twee fabrieken en een groot distributiecentrum in Europa, alsmede gespecialiseerde centra voor klantenservice in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten, Azië, Latijns-Amerika, Afrika, he Midden-Oosten en Australië.